Chloé eyewear lente/zomer 2021

We deden deze week een kleine ‘happy dance’ hier bij optiek Lammerant. Want vanaf nu ontdek je bij ons de brillen en zonnebrillen van Chloé.

 

Chloé eyewear lente/zomer 2021

En geloof ons, de collectie is om bij weg te dromen! Het design van de Chloé brillen is heel vloeiend en gracieus, passend bij het ultravrouwelijk karakter van het merk. Wat meteen opvalt is het warme kleurenpalet. Zo spotten we zomerse blush en peachy tinten, havanabruin acetaat en een glanzende, gouden afwerking. Subtiele kleurschakeringen in het acetaat van de brillen, maar evengoed de prachtige dégradé zonneglazen, creëren een heel dromerige sfeer.

Daarnaast inspireert Chloé’s fascinatie voor ambachtelijk vakmanschap tot opvallende vormen en ingewikkelde versieringen. Kijk maar naar de getinte inserts, geometrische silhouetten en oversized proporties. De veren van iedere bril of zonnebil zijn afgewerkt met een gegraveerd Chloé logo. De veertips hebben een druppelvormige opening, zo ontworpen om te combineren met een brillenketting. Misschien eentje van Coco Bonito?

Leuk weetje: een deel van de collectie is gemaakt uit bio polyamide of bio acetaat. Dat eerste bestaat voor 65% uit natuurlijk materiaal, afkomstig van de bonen van de ‘wonderboom’. No, we kid you not. Van diezelfde boom wordt bijvoorbeeld castorolie gemaakt. Ook brillenmerk Rolf herwerkt deze bonen tot brillen. Het bio acetaat is een volledig natuurlijk en biologisch afbreekbaar product, gemaakt van houtpulp.

 

Het iconische merk, toen & nu

Gaby Aghion, een Parisienne met Egyptische roots, richtte in 1952 het merk Chloé op. Vier jaar later stelde ze haar eerste collectie voor in ‘Le Café de Flore’, een ontmoetingsplaats voor artiesten en intussen een ware hotspot in Parijs. Al heel wat gekende designers leerden er de kneepjes van het vak. Zo wordt Karl Lagerfeld in 1966 hoofdontwerper. Mede dankzij het bekende cliënteel, met ronkende namen als Jackie Kennedy en Brigitte Bardot, groeide Chloé uit tot een van dé iconische merken uit de jaren ’70.

En die knipoog naar de Seventies blijft aanwezig! Kijk maar naar deze video voor lente/zomer 2021.

 

 

Het is Stella McCartney die het modehuis een nieuwe richting uitstuurt: vrouwelijker en romantisch. Phoebe Philo zal die sensuele stijl doordrukken. Vandaag de dag blijft Chloé nog steeds trouw aan haar zes blijvende waarden: vrouwelijkheid, moderniteit, gratie, zusterschap, eenvoud en met een vrijgevochten geest. Elk montuur binnen de eyewear collectie, ontworpen onder leiding van creatief directeur Natacha Ramsay-Levi, sluit perfect aan bij die waarden.

In deze Instagram Reels video tonen we jou alvast enkele nieuwe Chloé sunnies. Maar goed, wij stellen voor dat je ze gewoon zelf eens probeert! Kom dus zeker langs in de winkel of shop ze online.

PS je krijgt de hele maand januari 10% korting op alle zonnebrillen met de code WINTERSALE. 😉

 

Winkelwagen
Scroll naar boven