DiorColorQuake: nu al dé musthave zonnebril van het jaar

De DiorColorQuake is nu al de populairste bril van het jaar! Deze ‘mask’ zonnebril, geïnspireerd op het populaire model uit de jaren 70, was voor het eerst te zien tijdens de Dior ready-to-wear show voor herfst/winter 2018-2019. Het duurde naderhand niet lang voor de zonnebril vervolgens op de neus van verschillende fashionista’s & celebs verscheen.

DiorColorQuake zonnebrillen

De DiorColorQuake zonnebril is dan ook een stijlvolle zonnebril met een zeker ‘je-ne-sais-quoi’ gehalte. De ColorQuake collectie komt er in diverse modellen en kleuren. Zo is er momenteel een oversized vierkantig scherm , een subtiele vlindervorm en pilotenversie.

Net zoals bij het DiorClub thema steken de zonneglazen in opvallende kleuren zoals knalroze, geel, groen of blauw. Voor de minimalisten onder ons is de zonnebril er in neutrale brons-, goud- en zilvertinten. De monochrome zonnebril biedt 100% UV-bescherming en is afgewerkt met fijne metaalkleurige branches.

Youthquakers

De naam van de must-have DiorColorQuake verwijst naar de ‘Youthquakers’. De term ontstond in 1965, bedacht door de toenmalige hoofdredactrice van Vogue Us, Diana Vreeland. Met deze term verwees Vreeland naar een generatie van vooruitstrevende vrouwen en jongvolwassenen in Groot-Britannië. Deze stroming binnen de popcultuur snakte naar vernieuwende mode en meer vrijheid.

“Tijdens de jaren 60 stond persoonlijkheid centraal. Voor het eerst werden mannequins echte individuen. Het was een tijdperk van grote projecten en van creativiteit, waarin vrouwen zichzelf uitvonden.”

Diana Vreeland

Creatief directeur bij Dior, Maria Grazia Chiuri, liet zich inspireren door de mode en stijliconen uit die tijd. De kledij van de Youthquakers was vrolijk, speels en soms ook wat androgyn. Denk aan de minirok, het broekpak, de jumpsuit, maar ook levendig gekleurde stuks vierden hoogtij.

Het tijdperk schonk leven aan een mix van stijlen: mod, space age en hippie style. Bekende gezichten zoals Twiggy, Edie Sedgwick of Jean Shrimpton sierden de cover van grote magazines als Vogue. Popiconen als The Beatles & Jimi Hendrix drukten hun stempel op de modetrends. De energie van die jonge generatie was een inspiratiebron voor grote ontwerpers van die tijd en vormde de huidige textielindustrie.

Kom de DiorColorQuake zonnebril nu als eerste ontdekken in de winkel of shop ze online!

Winkelwagen
Scroll naar boven