Chanel eyewear zomer 2020: strass decor & see-through afwerking

Als voorsmaakje voor zomer 2020 kregen we eind vorig jaar de prachtige ‘Signé Chanel’ reeks voorgeschoteld. Ook de 5 nieuwste zomercollecties, vanaf midden februari 2020 verkrijgbaar in de winkel, zijn om bij weg te dromen.

Chanel Lente/zomer 2020

Grote, met strass afgewerkte accessoires zijn terug! Dat zagen we reeds op de prachtige runway shows van Chanel. Denk maar aan met strass versierde juwelen (zoals die o-zo-mooie Chanel oorbellen), glitterende haaraccessoires en zelfs riemen. Deze trend vormt een eerste groot thema voor zomer 2020.

Een sterrenhemel op een donkere nacht

De nieuwste zonnebrillen ‘CC Light Up’ en ‘Coco Strass’ werden voor de gelegenheid bedolven onder strass! De zonnebrillen uit de reeks ‘CC Light Up’ herken je aan het donkere acetaat bezet met maar liefst 530, manueel aangebrachte strass-steentjes. Het doet ons een beetje denken aan een sterrenhemel op een donkere nacht.

De ‘Coco Strass’ zonnebrillen moeten zeker niet onder doen. De modellen uit deze reeks zijn vooral geïnspireerd door de juwelen. Zo is er een zwaar, acetaat model met een opvallend Chanel logo op de ene veer en een schitterend hartje op de andere veer, maar evengoed een verfijnde, metalen zonnebril met subtiel aangebrachte strass.

 

See-through

Ook het gebruik van doorschijnende stoffen in de kledij vertaalt zich naar de zonnebrillen. We signaleren transparante accenten en lichte kleuren die zo spelen met een gevoel van gewichtloosheid. In dit tweede thema zijn er 3 zomerse verhaallijnen: ‘Quilt Illusion’, ‘CC Illusion’ en een wondermooie reeks met de naam ‘In The Air’.

Voor hun nieuwste ‘Quilt Illusion’ brillen en zonnebrillen haalde het modehuis inspiratie bij het jarenlange gezicht van Chanel: Karl Lagerfeld. Lagerfeld liet zich steevast spotten met een strakke, zwarte zonnebril op de neus.  De ‘Quilt Illusion’ modellen hebben een gelijkaardig massief design, afgewerkt met veren in transparante kleuren. In de veren zien we het iconisch gewatteerde effect terugkomen.

Over naar de ‘CC Illusion’ brillen. Je herkent dit model aan de opengewerkte veren, vervolgens bezet met een doorschijnend tussenstuk met contrasterend CC-logo. Hier is de vrouwelijk, zachte vlindervorm onze favoriet! En tot slot de prachtige ‘In The Air’ brillen en zonnebrillen. Elk model uit deze reeks heeft een frame met transparante randen zodat het lijkt alsof de glazen in de lucht zweven. Een aantal van deze monturen komt met een bijhorende, afneembare parelketting. De glanzende parels creëren zo een extra glamoureus effect.

Chanel blijft trouw aan haar iconische accenten zoals de parels, het quilting effect en signature CC-logo. Vanaf nu hoort er bij de brillen en zonnebrillen ook een microvezel doek met daarop Lagerfelds schetsen van deze iconische emblemen.

 

Leuk weetje: Niemand minder dan de Brusselse zangeres Angèle schittert in de nieuwste eyewear campagnebeelden van modehuis Chanel ? Dit naast een van Chanels vaste gezichten, Pharrell Williams. 

Team Lammerant

Winkelwagen
Scroll naar boven