Scroll down for the English version of our FAQ’s.

Vaak gestelde vragen

De FAQ zijn gemakshalve ingedeeld in diverse categorieën:

  • Account
  • Contact
  • Aanbod
  • Betaling
  • Verzending
  • Retourneren
  • Garantiebeleid
  • Privacy en veiligheid

1.   Account

Hoe maak ik een account aan?

Eerst en vooral is het belangrijk te weten dat je ook zonder het maken van een account een bestelling kan plaatsen.

Wens je toch een account te creëren? Nadat je een of meerdere producten hebt toegevoegd aan jouw winkelmandje, vragen we om enkele persoonlijke gegevens waaronder je mailadres. Als jouw bestelling is afgerond, ontvang je van ons een mailtje met je logingegevens en een link die toelaat je wachtwoord te wijzigen.

Nadien kan je vlot aanmelden met het opgegeven e-mailadres en door jou gekozen wachtwoord. Bij het plaatsen van een bestelling dien je dus nog geen wachtwoord te kiezen, maar kan je het door de webshop gecreëerde wachtwoord nadien wel wijzigen.

Hoe schrijf ik me in/uit voor de nieuwsbrief?

Doordat je een bestelling plaatst, mogen we jouw gegevens gebruiken voor publicitaire doeleinden. Het kan dus zijn dat je onze nieuwsbrief en promoties ontvangt. Je kan steeds uitschrijven onderaan de nieuwsbrief.

2.   Contact

Hoe kan ik jullie contacteren?

Wij vragen ons bij voorkeur te contacteren via e-mail op info@optieklammerant.be voor vragen omtrent de webshop en producten. Heb je echter een dringende vraag dan kan je ons steeds telefonisch bereiken op +32 (0)9 386 22 73. Wij proberen je zo snel mogelijk, en binnen onze openingsuren, te woord te staan.

3.   Aanbod

Kan ik vertrouwen op de echtheid van de producten?

Al onze producten zijn 100% authentiek en komen van de officiële distributeurs.

Een zonnebril die ik wens te kopen, is niet op voorraad. Kan ik deze bestellen?

Als een item niet op voorraad is, kan je klikken op de button ‘contacteer ons’. Op deze manier kan je het gewenste item, indien beschikbaar, bestellen. Opgepast, wegens de populariteit en beperkte oplage van sommige producten kan de levertermijn soms wat oplopen.

Een zonnebril reeds reserveren en – indien nodig – vooruitbetalen, kan steeds via mail naar info@optieklammerant.be. Zo ben je er zeker van dat je onze populaire items niet misloopt.

Op jullie website zag ik een bepaald item dat ik wil kopen. Ik vind het echter niet terug in de webshop. Wat doe ik?

Heel simpel. Neem een printscreen van het beoogde product en stuur deze, samen met je aanvraag, naar info@optieklammerant.be. We bekijken meteen hoe we jou kunnen verder helpen.

Kan ik jullie winkel bezoeken?

Ja, optiek Lammerant is een fysieke winkel gevestigd in Deinze, België. Je bent altijd welkom om (zonne)brillen te passen in de winkel. Ons adres:

Gaversesteenweg 44

9800 Deinze

België

Kan ik een cadeaubon kopen?

Op onze webshop ontdek je inderdaad een gift voucher. Je kiest er het bedrag dat je wenst te geven. Bij het afrekenen kan je jouw mailadres opgeven. Je ontvangt vervolgens een mailtje met de cadeaubon. De unieke voucher in dat mailtje kan je zowel op de webshop als in de winkel gebruiken.

4.   Betaling

Welke betaalmethoden zijn er?

We accepteren volgende betaalmethoden: PayPal, Bancontact, kredietkaart (Visa, Mastercard…) en iDeal.

Kan ik een factuur krijgen?

Bij het afrekenen van je bestelling, kan je in de rubriek ‘facturatie’ aangeven dat je een BTW-factuur wenst.

5.   Verzending

Naar welke landen verzendt Optiek Lammerant?

We verzenden voorlopig enkel binnen Europa. Internationale zendingen gebeuren enkel op aanvraag.

Meer info over onze tarieven en leveringstermijnen vind je op de pagina ‘verzending’.

Wat is de leveringstermijn?

Afhankelijk van jouw locatie tot onze winkel, kunnen de leveringstijden variëren. Wij verzenden je bestelling de eerstvolgende werkdag na ontvangst van betaling. Hieronder vind je een overzicht van de beoogde leveringstermijnen.

  • Nationaal (België): 1 tot 2 werkdagen
  • Buurlanden (Nederland, Luxemburg, Frankrijk & Duitsland): 2 tot 3 werkdagen
  • Europees: 3 tot 6 werkdagen
  • Internationaal: 4 tot 10 werkdagen

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?

Wanneer je bestelling vertrekt, ontvang je een mailtje met Track & Trace code. Via deze code kan je jouw pakket volgen.

Wat als ik niet kan tekenen voor ontvangst?

Als je niet in staat bent te tekenen voor ontvangst van het pakket, zorg er dan voor dat er iemand in jouw plaats kan tekenen. Kan het pakket niet in ontvangst genomen worden, dan wordt het achtergelaten in een postpunt. De koerierdienst zal een bericht achterlaten met hun contactgegevens en het ophaaladres van het pakket.

Belgische klanten kunnen gratis een tweede levering aanvragen. Weet je op voorhand dat je niet thuis zal zijn, laat het pakje dan leveren op je werk of in een postpunt.

6.   Retourneren

Na het ontvangen van mijn bestelling, besluit ik de goederen te retourneren. Hoe ga ik te werk?

De retourneringsvoorwaarden vind je in onze ‘Algemene Voorwaarden’ en op de pagina ‘retour’. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen, na ontvangst van goederen, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruik maken van het herroepingsformulier.

Opgepast, de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

7.   Garantiebeleid

Ik kocht mijn bril in de webshop. Voor het verstrijken van de garantietermijn (binnen de 2 jaar na bestelling) ontdek ik schade aan mijn zonnebril. Wat doe ik?

Optiek Lammerant biedt 24 maanden garantie op alle fabrieksfouten. Ontdek je voor het verlopen van deze periode schade aan je bril of zonnebril, gevolg van een fabricagefout, meld je dan aan in onze fysieke winkel.

Kan je niet persoonlijk langskomen, neem dan contact op met ons via info@optieklammerant.be.

8.   Privacy en veiligheid

Hoe veilig is mijn informatie?

Onze website en webshop worden beveiligd door een SSL certificaat. Je mag dus rekenen op een veilige verwerking en bewaring van uw gegevens.

Kan ik veilig betalen?

De webshop van optiek Lammerant werkt via het betalingssysteem Mollie. Betalingsgegevens worden door Mollie bijgehouden en verwerkt. Optiek Lammerant houdt geen betalingsgegevens bij.

 


 

Frequently Asked Questions

For the sake of convenience, the FAQs are divided into various categories:

  • Account
  • Contact
  • Range
  • Payment
  • Shipping
  • Returns
  • Guarantee policy
  • Privacy and security

1. Account

How do I create an account?

First of all, you can also order without creating an account.

But if you do want to make an account, here’s how it goes. After you have added one or more products to your shopping cart, you will need to  enter some personal information, including your name and email address. During check-out you will also have the option to create an account. When your order has been completed, you will receive an email from us containing your login details and a link that allows you to change your password.

After that, you will be able to log in with the email address you have provided and the password you created.

How do I (un)subscribe to the newsletter?

We may use your details for advertising purposes merely because you place an order. Therefore, you may receive our newsletter and promotions. You can always unsubscribe from the newsletter at the bottom of each emailing. But, we’re definitely no spammers!

2. Contact

 How can I contact you?

We prefer you to contact us by email at info@optieklammerant.be. if you have any questions regarding the webshop and products. However, if you have an urgent question, you can always contact us by telephone on +32 (0)9 386 22 73. We will try to help you as quickly as possible and during our opening hours.

3. Range & products

Can I be sure that the products are genuine?

All our products are 100% authentic and come from the official distributors.

I want to buy sunglasses but they are not in stock. Can I order them?

You can click the ‘register’ button if an item is not in stock. You will then be sent a notification as soon as the sunglasses or the item you want is in stock again. If you want to reserve/order sunglasses, for example, limited editions, already, then you can order them by using the contact form or email us at info@optieklammerant.be.

However, please note that delivery periods for some products can take a little longer due to popularity and limited edition.

I saw a particular item that I wanted to buy on your website but I can’t find it in the webshop. What should I do?

Easy. Take a screenshot of the product in question and send this, together with your request, to info@optieklammerant.be. We will immediately see how we can help.

Can I visit your shop?

Yes, our local shop is called optiek Lammerant. You can find us in Deinze, Belgium. You’re always welcome to fit (sun)glasses in the shop.

Our street address is:

Gaversesteenweg 44

9800 Deinze

Belgium

Can I buy a gift voucher?

You will indeed discover a gift voucher in our webshop. You can select the amount you want to give and enter your mailing address during checkout. You will then receive an email with the gift voucher. Print it & give it to that lucky person!

The unique voucher code in that email is valid online and in the store.

4. Payment

What payment methods can I use?

We accept the following payment methods: PayPal, Bancontact, credit cards (Visa, Mastercard…) and iDeal.

Can I have a VAT invoice?

During check out you will be given the possibility to enter an invoice address as a person or company. VAT options are also included. A standard, not VAT related invoice is always included.

5. Dispatch & shipping

 To which countries does optiek Lammerant dispatch its products?

We dispatch all over Europe. International shipping is only possible at your request.

You will find more info about our rates and delivery periods on the ‘shipping’ page.

What is the estimated delivery period?

Delivery periods can vary according to the distance of your location from our shop. We ship your order the working day after we’ve received payment. You will find a list of the estimated delivery periods below.

  • National (Belgium): 1 to 2 working days
  • Neighbouring countries (Netherlands, Luxembourg, France & Germany ): 2 to 3 working days
  • Europe: 3 to 6 working days
  • International: 4 to 10 working days

How do I know when my order has been sent?

You will be sent a Track & Trace code when your order has been sent off. You can follow your packet by using this code.

What if I can’t sign for receipt?

Make sure that someone else can sign for you if you’re unable to sign for receipt of the packet. The packet will be left at a post office if there is no-one to receive it. The courier services will leave a message containing their contact details and address where the packet can be fetched.

Belgian customers can request a second delivery free of charge. If you know you will not be home, you can request delivery to your workplace or in a pick-up point.

6. Returns

 I decide to return the goods after I have received my order. How do I go about this?

You will find the terms and conditions for returns in our ‘General Terms and Conditions’ and on our ‘Returns’ page. You have the right to withdraw from the agreement without giving any reasons within a period of 14 days after you have received the goods. You can use the withdrawal form to do this.

Please note that the costs for the return are at your own expense.

7. Guarantee policy

 I bought my glasses in the webshop. I discover that my sunglasses are damaged before the guarantee period expires (within 2 years after ordering). What should I do?

Optiek Lammerant offers a 2 year guarantee on all factory defects. If you discover that your glasses or sunglasses are damaged due to a manufacturing defect, you can report this in store.

If you can’t visit the store personally, then contact us by sending an email to info@optieklammerant.be.

8. Privacy and security

How secure is my information?

Our website and webshop are secured by an SSL certificate. You can therefore count on having your details processed safely and kept secure.

Can I pay safely?

The webshop works through the Mollie pay system. Payment details are kept and processed by Mollie. Optiek Lammerant does not keep any payment details.

 

Winkelwagen
Scroll naar boven