Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

De FAQ zijn gemakshalve ingedeeld in diverse categorieën:

  1. Account
  2. Contact
  3. Aanbod
  4. Betaling
  5. Verzending
  6. Retourneren
  7. Garantiebeleid
  8. Privacy en veiligheid

1. Account

Hoe maak ik een account aan?

Nadat je een of meerdere producten hebt toegevoegd aan jouw winkelmandje, vragen we om enkele persoonlijke gegevens waaronder je-mailadres. Als jouw bestelling is afgerond, ontvang je van ons een mailtje met je logingegevens en een link die toelaat je wachtwoord te wijzigen.

Nadien kan je vlot aanmelden met het opgegeven e-mailadres en door jou gekozen wachtwoord.

Hoe schrijf ik me uit voor de nieuwsbrief?

Doordat je een bestelling plaatst, mogen we jouw gegevens gebruiken voor publicitaire doeleinden. Het kan dus zijn dat je onze nieuwsbrief en promoties ontvangt. Je kan steeds uitschrijven onderaan de nieuwsbrief.

2. Contact

Hoe kan ik jullie contacteren?

Wij vragen ons bij voorkeur te contacteren via e-mail op [email protected] voor vragen omtrent de webshop en producten. Heb je echter een dringende vraag dan kan je ons steeds telefonisch bereiken. Wij proberen je zo snel mogelijk, en binnen onze openingsuren, te woord te staan.

3. Aanbod

Kan ik vertrouwen op de echtheid van de producten?

Al onze producten zijn 100% authentiek en komen van de officiële distributeurs.

Een zonnebril die ik wens te kopen, is niet op voorraad. Kan ik deze bestellen?

Als een item niet op voorraad is, kan je klikken op de button ‘inschrijven’. Je ontvangt dan een notificatie zodra de zonnebril of het gewenste item terug op voorraad is. Wens je een zonnebril reeds te reserveren/bestellen, bijvoorbeeld voor gelimiteerde edities, dan kan je deze via het contactformulier bestellen.

Opgepast, wegens de populariteit en beperkte oplage van sommige producten kan de levertijd soms oplopen.

Op jullie website zag ik een bepaald item dat ik wil kopen. Ik vind het echter niet terug in de webshop. Wat doe ik?

Heel simpel. Neem een printscreen van het beoogde product en stuur deze, samen met je aanvraag, naar [email protected] We bekijken meteen hoe we jou kunnen verderhelpen.

Kan ik jullie winkel bezoeken?

Ja, Optiek Lammerant is een fysieke winkel gevestigd in Deinze, België. Je bent altijd welkom om (zonne)brillen te passen in de winkel.

Ons adres:

Gaversesteenweg 44
9800 Deinze, België

Kan ik een cadeaubon kopen?

Tot op heden bieden wij online nog geen geschenkbonnen aan. Je kan ons wel contacteren via e-mail naar [email protected] Wij bezorgen jou de nodige betalingsgegevens en sturen de cadeaubon per post op.

4. Betaling

Welke betaalmethoden zijn er?

We accepteren volgende betaalmethoden: PayPal, Bancontact/MisterCash, kredietkaart, iDeal en overschrijving.

Kan ik een factuur krijgen?

Wie een factuur wenst, neemt best contact op met [email protected] Bezorg ons de gewenste factuurgegevens en je ordernummer.

5. Verzending

Naar welke landen verzendt Optiek Lammerant?

We verzenden wereldwijd. Meer info over onze tarieven en leveringstermijnen vind je op de pagina ‘verzending’

Wat is de leveringstermijn?

Afhankelijk van jouw locatie tot onze winkel, kunnen de leveringstijden variëren. Wij verzenden je bestelling de eerstvolgende werkdag na ontvangst van betaling. Hieronder vind je een overzicht van de beoogde leveringstermijnen.

  • Nationaal (België): 1 tot 2 werkdagen
  • Buurlanden (Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, UK): 2 tot 3 werkdagen
  • Europees: 3 tot 6 werkdagen
  • Internationaal: 4 tot 10 werkdagen

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?

Wanneer je bestelling vertrekt, ontvang je een Track & Trace code. Via deze code kan je jouw pakket volgen.

Wat als ik niet kan tekenen voor ontvangst?

Als je niet in staat bent te tekenen voor ontvangst van het pakket, zorg er dan voor dat er iemand in jouw plaats kan tekenen. Kan het pakket niet in ontvangst genomen worden, dan wordt het achtergelaten in een postpunt. De koerierdienst zal een bericht achterlaten met hun contactgegevens en het ophaaladres van het pakket.

Belgische klanten kunnen gratis een tweede levering aanvragen.

6. Retourneren

Na het ontvangen van mijn bestelling, besluit ik de goederen te retourneren. Hoe ga ik te werk?

De retourneringsvoorwaarden vind je in onze Algemene Voorwaarden. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen, na ontvangst van goederen, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruik maken van het herroepingsformulier.

Opgepast, de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

7. Garantiebeleid

Ik kocht mijn bril in de webshop. Voor het verstrijken van de garantietermijn (binnen de 2 jaar na bestelling) ontdek ik schade aan mijn zonnebril. Wat doe ik?

Optiek Lammerant biedt 24 maanden garantie op alle fabrieksfouten. Ontdek je voor het verlopen van deze periode schade aan je bril of zonnebril, gevolg van een fabricagefout, meld je dan aan in onze fysieke winkel.

Kan u zich niet persoonlijk aanmelden, neem dan contact op met ons via [email protected]

8. Privacy en veiligheid

Hoe veilig is mijn informatie?

Onze website en webshop worden beveiligd door een SSL certificaat. Je mag dus rekenen op een veilige verwerking en bewaring van uw gegevens.

Kan ik veilig betalen?

De webshop van Optiek Lammerant werkt via het betalingssysteem Mollie. Betalingsgegevens worden door Mollie bijgehouden en verwerkt. Optiek Lammerant houdt geen betalingsgegevens bij.